1. Texto en Ingles
Computer Science Education
Some universities teach computer science as a theoretical study of computation and algorithmic reasoning. These programs often feature the theory of computation, analysis of algorithms, formal methods, concurrency theory, databases, computer graphics and systems analysis, among others. They typically also teach computer programming, but treat it as a vessel for the support of other fields of computer science rather than a central focus of high-level study.
Other colleges and universities, as well as secondary schools and vocational programs that teach computer science, emphasize the practice of advanced programming rather than the theory of algorithms and computation in their computer science curricula. Such curricula tend to focus on those skills that are important to workers entering the software industry. The practical aspects of computer programming are often referred to as software engineering. However, there is a lot of disagreement over the meaning of the term, and whether or not it is the same thing as programming.
Computer Science Education
Some universities teach computer science as a theoretical study of computation and algorithmic reasoning. These programs often feature the theory of computation, analysis of algorithms, formal methods, concurrency theory, databases, computer graphics and systems analysis, among others. They typically also teach computer programming, but treat it as a vessel for the support of other fields of computer science rather than a central focus of high-level study.
Other colleges and universities, as well as secondary schools and vocational programs that teach computer science, emphasize the practice of advanced programming rather than the theory of algorithms and computation in their computer science curricula. Such curricula tend to focus on those skills that are important to workers entering the software industry. The practical aspects of computer programming are often referred to as software engineering. However, there is a lot of disagreement over the meaning of the term, and whether or not it is the same thing as programming.
2. Aproximación al texto
La Educación en Computación
Algunas universidades enseñan ciencias de la computación como un estudio teórico de la computación y el razonamiento algorítmico. Estos programas ofrecen a menudo la teoría de la computación, análisis de algoritmo, de los métodos formales, teoría de la concurrencia, bases de datos, gráficos por ordenador, entre otros. Por lo general también enseñan programación de computadoras, Pero lo tratan como un soporte para el apoyo de otros campos de la ciencia de la computación en lugar de centrarse en estudios de alto nivel.
Otros tecnológicos y universidades, así como las escuelas secundarias y programas de formación profesional que enseñan ciencias de la computación, hacen hincapié en la práctica de la programación avanzada en vez de la teoría de algoritmos y computación en sus currículos de ciencias de la computación. Estos currículos tienden a centrarse en aquellas habilidades que son importantes para los trabajadores que ingresen a la industria del software. Los aspectos prácticos de la programación informática se refieren a menudo como de ingeniería de software. Sin embargo, hay una gran cantidad de desacuerdo sobre el significado de la palabra, y si es o no es lo mismo que la programación.
La Educación en Computación
Algunas universidades enseñan ciencias de la computación como un estudio teórico de la computación y el razonamiento algorítmico. Estos programas ofrecen a menudo la teoría de la computación, análisis de algoritmo, de los métodos formales, teoría de la concurrencia, bases de datos, gráficos por ordenador, entre otros. Por lo general también enseñan programación de computadoras, Pero lo tratan como un soporte para el apoyo de otros campos de la ciencia de la computación en lugar de centrarse en estudios de alto nivel.
Otros tecnológicos y universidades, así como las escuelas secundarias y programas de formación profesional que enseñan ciencias de la computación, hacen hincapié en la práctica de la programación avanzada en vez de la teoría de algoritmos y computación en sus currículos de ciencias de la computación. Estos currículos tienden a centrarse en aquellas habilidades que son importantes para los trabajadores que ingresen a la industria del software. Los aspectos prácticos de la programación informática se refieren a menudo como de ingeniería de software. Sin embargo, hay una gran cantidad de desacuerdo sobre el significado de la palabra, y si es o no es lo mismo que la programación.
3. Identificación de abreviaciones
REASONING N (U)
OFTEN (ADV)
VESSEL N (C)
RATHER (ADV)
AMONG (PREP)
SKILL (ART)
SUCH (ADJ)
EMPHASIZE (N)
DISAGREEMENT N (U)
WETHER (CONJ)
4. Derivaciones
Typically (típicamente)
Typical (Típico)
Theoretical (teóricamente)
Theory (teoría)
Theorist (teórico)
Programming (programación)
Program (programa)
Programmer (programador)
5. Categorías Lexicales
REASONING N (U)
OFTEN (ADV)
VESSEL N (C)
RATHER (ADV)
AMONG (PREP)
SKILL (ART)
SUCH (ADJ)
EMPHASIZE (N)
DISAGREEMENT N (U)
WETHER (CONJ)
4. Derivaciones
Typically (típicamente)
Typical (Típico)
Theoretical (teóricamente)
Theory (teoría)
Theorist (teórico)
Programming (programación)
Program (programa)
Programmer (programador)
5. Categorías Lexicales
Sustantivos: REASONING, VESSEL, EMPHASIZE
Verbos: TEACH, REFERRED, TREAT
Adjetivos: SUCH, SECONDARY, VOCATIONAL
Adverbios: TYPICALLY
Artículos: THE, A, SOME
Preposiciones: AMONG, OF, TO
Conjunciones: AND, WETHER, THAT, OR
Adjetivos Demostrativos: THESE, THOSE
Verbos: TEACH, REFERRED, TREAT
Adjetivos: SUCH, SECONDARY, VOCATIONAL
Adverbios: TYPICALLY
Artículos: THE, A, SOME
Preposiciones: AMONG, OF, TO
Conjunciones: AND, WETHER, THAT, OR
Adjetivos Demostrativos: THESE, THOSE
Prefijos: DATABASES ------------------- (Data = Prefijo/ Bases = Raíz)
DISAGREEMENT ---------------(Dis = Prefijo/ Agreement = Raíz)
DISAGREEMENT ---------------(Dis = Prefijo/ Agreement = Raíz)
Sufijos: DISAGREEMEN -----------------(Ment = Prefijo)
TYPICALLY ---------------------(Ly = Sufijo)
TYPICALLY ---------------------(Ly = Sufijo)
Connados Verdaderos: UNIVERSITIES -- UNIVERSIDADES
EDUCATION ----- EDUCACIÓN
SCIENCE --------- CIENCIA
Connados Falsos: No hay en la lectura Connados falsos.
6. Identificar en el texto palabra, oración, verbo, párrafo, texto:
EDUCATION ----- EDUCACIÓN
SCIENCE --------- CIENCIA
Connados Falsos: No hay en la lectura Connados falsos.
6. Identificar en el texto palabra, oración, verbo, párrafo, texto:
Computer Science Education
Some universities teach computer science as a theoretical study of computation and algorithmic reasoning. These programs often feature the theory of computation, analysis of algorithms, formal methods, concurrency theory, databases, computer graphics and systems analysis, among others. They typically also teach computer programming, but treat it as a vessel for the support of other fields of computer science rather than a central focus of high-level study.
Other colleges and universities, as well as secondary schools and vocational programs that teach computer science, emphasize the practice of advanced programming rather than the theory of algorithms and computation in their computer science curricula. Such curricula tend to focus on those skills that are important to workers entering the software industry. The practical aspects of computer programming are often referred to as software engineering. However, there is a lot of disagreement over the meaning of the term, and whether or not it is the same thing as programming.
Other colleges and universities, as well as secondary schools and vocational programs that teach computer science, emphasize the practice of advanced programming rather than the theory of algorithms and computation in their computer science curricula. Such curricula tend to focus on those skills that are important to workers entering the software industry. The practical aspects of computer programming are often referred to as software engineering. However, there is a lot of disagreement over the meaning of the term, and whether or not it is the same thing as programming.
Palabra
Oración
Verbo
Párrafo
Texto (Todo en cursiva)
7. Palabras cuyo significado se desconoce
Oración
Verbo
Párrafo
Texto (Todo en cursiva)
7. Palabras cuyo significado se desconoce
REASONING
OFTEN
VESSEL
RATHER
OFTEN
VESSEL
RATHER
AMONG
SKILL
SUCH
SKILL
SUCH
EMPHASIZE
DISAGREEMENT
WETHER
DISAGREEMENT
WETHER
8. Idea principal del texto
The principal idea on the text is about the Computer science education. Also it refers to that in the colleges and Universities must teach more practice and less theory.
The principal idea on the text is about the Computer science education. Also it refers to that in the colleges and Universities must teach more practice and less theory.
9. Tiempo Verbal:
Simple Present
Reflexión:
ResponderEliminarLa clase estuvo bastante dinámica, muy bien todo. Sin embargo, fue mucha informacion que el alumno debia aprender, eso dificulto que se pudiera terminar la actividad en el aula. Se recomienda que ese aprendizaje sea dividido en dos clases.
Lcda. Martha Garzon